Predmetové komisie a metodické združenia:
Metodické združenie pre 1. - 4. ročník – vedúca Mgr. Monika Kubelková
členovia: Mgr. Elena Sélešová, Mgr. Alica Kubelková, Mgr. Marcela Batopálová, Mgr. Iveta Sojková, Mgr. Milada Valková, Csilla Horváthová, Ema Juhászová
Metodické združenie pracuje a zasadá podľa plánu práce schváleného na začiatku školského roka. Zasadnutia sa zameriavajú na analýzy výchovno - vzdelávacích problémov, vyhodnocujú vstupné, výstupné a predpísané previerky, analyzujú hodnotenie žiakov. MZ konkretizuje metódy a postupy na zlepšenie prospechu a správania u slabo prospievajúcich žiakoch, navrhuje žiakov na špeciálne pedagogické a psychologické vyšetrenie, venujú sa integrovaným žiakom so špeciálnymi výchovno - vzdelávacími potrebami, kde triedni učitelia spolupracujú so špeciálnými pedagógmi.
MZ sa zaoberá zvyšovaním úrovne vyučovacích hodín a prehlbovaním odbornej a metodickej prípravy učiteľov. Spolupracuje s MŠ v Ožďanoch naplánovanými aktivitami, so ŠKD pri ZŠ, s rodičmi žiakov - organizujú Dni otvorených dverí, konzultačné hodiny, venujú sa pedagogickej osvete rodičov.
Podľa plánu práce sa MZ ďalej venuje príprave exkurzií žiakov s výchovným a vyučovacím zameraním, príprave školy v prírode, plaveckého výcviku, výletov, športových podujatí. MZ prehodnocuje úspechy žiakov 1. stupňa zapojených do literárnych, prírodovedných, výtvarných a športových súťaží.
MZ má pripravený plán modernizácie vyučovania, doplnenie novými učebnými pomôckami a podľa financií školy ich žiadajú od vedenia školy. V rámci školských projektov organizuje a zúčastňuje sa so žiakmi na rôznych aktivitách a krúžkovej činnosti.
Metodické združenie pre špeciálne triedy a integrovaných žiakov
vedúca :Mgr. Viera Kišpatková - špeciálny pedagóg
členovia: Mgr. Marcela Batopálová - špeciálny pedagóg
Mgr. Jana Vrbiňáková - špeciálny pedagóg
Mgr. Šinglárová Vlasta - pedagóg TV, vyučujúca v špeciálnych triedach
vychovávateľka - Horváthová Csilla
asistent učiteľa Hrušková Alica
prizývaní sú triedni učitelia integrovaných žiakov
Metodické združenie vzniklo pre potrebu nevyhnutnej spolupráce všetkých pedagógov v špeciálnych triedach našej základnej školy a pre integrovaných žiakov.
Ciele metodického združenia:
- výchova a vzdelávanie žiakov s mentálnym postihnutím a s ostatnými postihmi
- motivácia žiakov k schopnosti osvojovania učiva napriek individuálnym nedostatkom:
stav rozumových schopností, faktor emočného bloku, úroveň celkového zdravotného stavu,
úroveň sociálnych podmienok, vplyv prostredia
- vzťah učiteľa a žiaka
- orientácia učiteľa na úspešnosť žiaka
- postupné odstraňovanie neúspechu: dostatok edukačných príležitostí, sociálne prostredie,
pozor na nevyhovujúce domáce prostredie, podporná výchova zo strany rodičov
- formovanie profesionálnej a sociálnej zodpovednosti
Spôsob dosahovania cieľa:
- individuálny prístup
- motivácia
- motivačné hodnotenie
- priestor pre tvorivosť
- náročnosť pedagóga s ohľadom na schopnosti žiaka
Predmetová komisia jazykovedná – vedúca: Mgr. Judita Hercegová
členovia: Mgr. Peter Ivan, Mgr. Monika Kubelková
Predmetová komisia sa na svojich zasadnutiach zaoberá hodnotením výchovno-vyučovacích výsledkov predmetov jazyk slovenský a literatúra a jazyka anglického. Hlavné úlohy sú zamerané na prípravu žiakov na vybrané literárne súťaže, olympiády, MONITOR, prípravu na prijímacie pohovory, spoluprácu s knižnicami, modernizáciu vyučovacieho procesu s využitím počítačovej učebne. Členovia PK sa budú zaoberať riešením problémov neprospievania žiakov, zvýšenú pozornosť budú venovať integrovaným a talentovaným žiakom.
Predmetová komisia prírodovedná – vedúca: Mgr. Soňa Kováčová
členovia: Mgr. Natália Nôtová, Mgr. Želmíra Vargicová
Hlavné úlohy v školskom roku 2005/2006
1. V obsahu a cieľoch rešpektovať „Učebné osnovy matematiky, fyziky, chémie a prírodopisu“ z 1. 9. 1997 a vypracované štandardy pre II. stupeň.
2. Vypracovať časovo-tematické plány pre jednotlivé ročníky a predložiť ich na podpis.
3. V hodnotení a klasifikácii žiakov postupovať podľa „Metodických pokynov na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ z 1. 9. 1994“.
4. Venovať pozornosť príprave žiakov na zodpovedný život v slobodnej spoločnosti v duchu porozumenia, mieru, znášanlivosti, rovnosti pohlavia a priateľstva medzi všetkými národmi, etnickými, národnostnými a náboženskými skupinami, ako vyplýva z „Dohovoru o právach dieťaťa.“
5. Naďalej venovať pozornosť k manželstvu a rodičovstvu, aby bola integrálnou súčasťou výchovy a vzdelávania.
6. Systematickú pozornosť venovať realizácii koncepcie environmentálnej výchovy.
7. Systematicky a cieľavedome pracovať s nadanými a talentovanými žiakmi, zapájať ich do Matematickej olympiády a Pytagoriády, Fyzikálnej olympiády, Archimediády a ostatných chemických a prírodopisných súťaží.
8. Systematicky zavádzať model THV v prístupe učiteľ - žiak, uplatňovať humanizáciu a toleranciu vo vzájomnom vzťahu.
9. Vykonať vstupné previerky z matematiky, vypracovať analýzu chýb a nedostatkov a na ich základe urobiť opatrenia na ich odstránenie.
10. Podľa pokynov POP MŠ vykonať výstupné previerky z matematiky.
11. Žiakom 9. ročníka systematicky venovať pozornosť pri príprave na prijímacie pohovory.
12. Štvrťročné písomné práce vykonávať najneskoršie týždeň pred ukončením štvrťroka, vypracovať analýzu chýb a nedostatkov, vyhodnotiť a porovnať výsledky medzi triedami.
13. Systematicky spolupracovať s MZ I. stupňa, hlavne s vyučujúcim 4. ročníka s cieľom zosúladiť požiadavky na žiakov v 5. ročníku.
14. Zdokonaľovanie v práci s počítačom.
15. Využívať ponuky vzdelávacích inštitúcií – Metodické centrá.
16. Zápisnice zo zasadnutia písať tak, aby obsahovali jednoznačné a konkrétne závery, ku ktorým členovia dospeli.
Úlohy jednotlivých členov PK
p. Kováčová – príprava žiakov 9. ročníka na príjimacie pohovory
matematické súťaže: MO – ročníky 6, 7, 8, 9
Pytagoriáda – ročníky 6, 7, 8
Klokan – ročníky 6, 7, 8, 9
priebežné vzdelávanie v práci s počítačom
p. Vargicová – matematické súťaže: MO – ročník 5
Pytagoriáda – ročník 5
Klokan – ročník 5
fyzikálne súťaže – ročníky 9.
priebežné vzdelávanie v práci s počítačom
p. Nôtová – chemické a prírodopisné súťaže – ročníky 5., 6., 7., 8., 9.
priebežné vzdelávanie v práci s počítačom
Predmetová komisia spoločenskovedná - vedúci: Mgr. Peter Ivan
členovia: Mgr. Vlasta Šinglárová, Mgr. Elena Sélešová
Predmetová komisia pracuje podľa plánu práce. Na svojich zasadnutiach hodnotí úroveň a plnenie časovo - tematických plánov predmetov zemepis, dejepis. Hodnotí výsledky previerok z týchto predmetov, presadzuje nové metódy a formy vyučovania, zapája žiakov do súťaží, organizuje vzdelávacie exkurzie. V rámci školy spolupracuje s ostatnými vyučujúcimi a rozvíja medzipredmetové vzťahy.
Predmetová komisia výchovná - vedúca: Mgr. Milada Valková
členovia: Mgr. Vlasta Šinglárová, Mgr. Soňa Kováčová, Mgr. Viera Kišpatková, Mgr. Iveta Sojková
Predmetová komisia pracuje podľa plánu práce. V rámci mimovyučovacej činnosti výchovne vplývajú na žiakov ich zapájaním do kultúrnych aktivít, športových súťaží, úpravy interiéru a exteriéru školy, výtvarných a hudobných súťaží a organizovaním iných rôznych voľnočasových aktivít v spolupráci so žiackym parlamentom a koordinátorom zdravej školy. Organizovanie mimoškolských aktivít je súčasťou zdravého životného štýlu a boja proti užívaniu drog.
©"Aktualizované" dňa
10. 11. 2006
Vargicová,
vzelka@pobox.sk